The reality of the socio-educational inclusion of migrants in the rural areas of Palencia in the region of Carrión de los Condes

Authors

  • Luis Enrique Antolín Martín Externo

DOI:

https://doi.org/10.24197/trp.35.2023.147-168

Keywords:

Contexto socioeducativo, Carrión de los Condes, Integración, Migrantes

Abstract

Abstract:  Currently, society is changing because there are no longer borders or territories, but human beings flow through the planet earth and its countries and continents. Increasingly, we have to be willing to the social changes that originate in our societies and adapt to the cultural changes that we live every day, and that are transformed as time goes by. The rural world is one of those societies that we considered to be extinct but that is reviving thanks to people who are betting on developing their life project in rural areas and who bring new values ​​and socio-cultural elements to rural municipalities.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aja, E.; Arango, J. y Oliver Alonso J. (2012) Crisis, mercado de trabajo y cambiantes tendencias migratorias. Anuario de la inmigración en España, 2012:9-24.

Consejo Económico y social de España (2018): Informe: El futuro del trabajo, Madrid.

Consejo Económico y social de España (2019): La inmigración en España: Efectos y oportunidades, Madrid.

Consejo de Europa (2005). Elaboration concertée des indicateurs de la cohésion sociale - Guide méthodologique. Estrasburgo: Consejo de Europa.

Faist, T. (2000). The volume and dynamics of international migration and transnational social spaces. New York: Oxford University Press.

Gimeno, L. (2001). Actitudes hacia la inmigración. Relación entre las investigaciones cualitativas y cuantitativas. Opiniones y Actitudes, 34. Madrid: CIS.

Hernández, R., Fernández, C. y Baptista, P. (2003). Metodología de la investigación (3ª ed.). México: Editorial Mc Graw-Hill.

Jornet Meliá, J. M. (2012) Dimensiones docentes y cohesión social: reflexiones desde la evaluación Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa (RIEE) 5 1e 349 362.

McAuliffe, M. y A. Triandafyllidou (eds.), 2021. Informe sobre las Migraciones en el Mundo 2022. Organización Internacional para las Migraciones (OIM), Ginebra.

NE (2022): Población extranjera en España 2022. Instituto Nacional de Estadística, Madrid.

Downloads

Published

2023-12-31

How to Cite

The reality of the socio-educational inclusion of migrants in the rural areas of Palencia in the region of Carrión de los Condes. (2023). Tabanque. Revista Pedagógica, 35, 147-168. https://doi.org/10.24197/trp.35.2023.147-168