"Brújula20": ICT curricular integration as a joint strategy.

Authors

  • ENRIQUE PÉREZ BENITO IES PROFESOR MARTÍN MIRANDA

DOI:

https://doi.org/10.24197/trp.35.2023.94-117

Keywords:

ICT, Competence-based Evaluation, Teaching Methodologies, Learning Situations, Primary School, Secondary School

Abstract

The aim of this paper is to present the Brújula20 Project. Brújula20 consists of a pedagogical proposal for curricula development in all the subjects and levels of Primary and Secondary Education. The project´s goal is to achieve a real competence-based evaluation process through the integration of new technologies in the educational system. Innovative methodologies must be an essential support in order to make teaching practices more evolved and to help teachers to response 21th Century Education’s needs and challenges .

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alcalá, Nieves (2016). Evaluación: técnicas, instrumentos y herramientas de evaluación (Anexo 7), La Gomera, CEP.

Alcalá, Nieves (coord.) (2017). Métodos, Técnicas y Modelos de Enseñanza, La Gomera, CEP.

García Fraile, J. A., y Sabán Vera, C. (coords.) (2008). Un nuevo modelo de formación para el siglo XXI: la formación basada en competencias, Barcelona, Davinci.

López Rupérez, F. (2022). “El enfoque del currículo por competencias. Un análisis de la LOMLOE | The competency-based curriculum approach. An analysis of the LOMLOE”, Revista Española de Pedagogía, 80, pp. 161-174.

Pimienta, J. (2008). Evaluación de los aprendizajes. Un enfoque basado en competencias, México, Pearson.

Tobón, S., Pimienta, J. y García Fraile, J. A. (2006). Secuencias didácticas: Aprendizaje y evaluación de competencias, México, Pearson.

Downloads

Published

2023-12-31

How to Cite

"Brújula20": ICT curricular integration as a joint strategy . (2023). Tabanque. Revista Pedagógica, 35, 94-117. https://doi.org/10.24197/trp.35.2023.94-117