JOURNAL OF THE SOCIOLOGY AND THEORY OF RELIGION (E-ISSN 2255-2715).  Publicación con el objeto de motivar el debate y la reflexión, así, como el análisis y estudio en profundidad de la religión en todas sus dimensiones: sociológica, antropológica, filosófica, teológica, etc.

Los contenidos de la revista están dirigidos a la comunidad científica internacional, admite exclusivamente artículos originales. Es una revista bilingue y sus artículos serán publicados en Inglés y español, pero se acepta excepcionalmente de otros idiomas.

Journal of the Sociology and Theory of Religion no establece ningún tipo de restricción a los contenidos de la revista.

Indizada en: DIALNET, DULCINEA, INDEX COPERNICUS, MIAR,  REBIUN, ULRICH's, ERIH PLUS, REDIB

Número actual: Vol. 9 (2020): Doing business in Islamic countries

The so called “Islamic world”, no doubts about, is a general interest topic, and of
special relevance for Spain; from a single economic perspective, as an example, the ten
years after the 2008 crisis have seen a significant positive contribution coming out
from the duplication of exports to this environment, exports that account nowadays to
10% of the total volume of Spanish companies. This achievement, a relevant one, tops
off centuries of privileged relations.
In a more general view, we are seeing a convergence among economic interests and
every kind of relations (oil and gas, large international investment projects, the
growing influence of the axis China / India / Arab countries / Africa…) and tensions of
all kind in every dimension.

Publicado: 21/01/2020
Ver todos los números